2017年3月1日 星期三

Remember Me - Ivan Torrent &中文歌詞翻譯



這是一首關於王子與天使的歌



中文歌詞翻譯:

Once upon a time there was a charming prince,
很久很久以前,有一位迷人的王子

warm soul and arms of steel, but luckless on his love...
就算擁有溫暖的靈魂和鋼鐵盔甲,他還是得不到真愛

Once upon a time an angel prayed for him. They had a destiny...
很久很久以前,有一位天使幫王子祈禱,而他們的命運就此相繫...

Remember it...
請記住這個故事...

Please, remember it...
拜託,請記住這個故事...

Though the shadows tried to keep our hearts away forever!!!
雖然暗影曾試圖讓我們的心永遠分離!!!!

it never came true... My love was within you...
但這件事從來沒有成真...我的愛永遠與你同在...

Once upon a time there was an evil hag, was known as Lady Dark
很久很久以前,有一位邪惡的女巫,人們稱為暗影女士

who made me wonder...
她引起我的好奇...

And before I knew it, she poisoned my heart...
在我意識到以前,她就對我的心下毒...

And drowned yours with this sorrow and you're gone, and I'm just torn...
你陷入哀傷,於是離去,而我因此心碎...

Please forgive me!! Please forgive me!!! don't be apart of me...
請原諒我! 請原諒我!! 請不要離開我...

I'll keep Remembrances of you
我將珍藏所有有關你的記憶

until heaven takes me, with him...
直到我能進入天堂,得到上帝接納...

I'll need it to survive...without your love!!
沒了你的愛,只有這些記憶能讓我繼續活下去!!

Please remember me... Ooh!
oh, please remember me..
just remember me...
'Cause I'll remember you.
拜託記得我...
噢,拜託記得我
我只求你記得我
因為我將永遠記得你


沒有留言 :

張貼留言